Mezi lidmi se často traduje ohledně reklamních her a her vůbec spousta mýtů a polopravd. Na tomto místě bychom Vám rádi poskytli několik faktických informací, proč byste stejně jako my měli věřit tomu, co děláme a zjistit, že reklama pomocí her skutečně může fungovat.
Hry jsou pouze pro děti - to je jeden z vůbec nejrozšířenějších mýtů, který slýcháme poměrně často. Ve skutečnosti to není pravda - podle průzkumu agentury Nielsen / NetRatings celých 30,5 % hráčů reklamních her je ve věku 35-49 let a 16,6 % hráčů je ve věku 25-34 let. Teenageři ve věku 12-17 let zaujímají pouze 14,3 %. Věk průměrného hráče se navíc každý rok posouvá doprava, což potvrzují i informace o tom, že herní průmysl co do výše tržeb v roce 2007 předstihl hudební a dokonce i filmový.
Podle průzkumu společnosti Harris Interactive celých 31% Američanů starších 18 let dává přednost hraní her před sledováním televize, 35 % pak upřednostňuje hry před návštěvou kina. Jinými slovy spoustu lidí nebaví pasivní zábava a rádi jsou součástí něčeho, co mohou přímo ovlivňovat. A hry jsou tou ideální kratochvílí.
Víte, že velká část uživatelů internetu si zahraje alespoň jednu online hru týdně? Přitom 38% mužů a 26% žen starších 18 let online hry pravidelně vyhledává. Nejenom je pak můžete reklamní hrou snadněji oslovit.
Zní to možná nepochopitelně, ale přibližně 50 % lidí, kterým dojde e-mail s odkazem na hru, s ní stráví v průměru 25 minut. To je mnohonásobně více v porovnání s tím, kolik času věnují sledování Vašich televizních spotů nebo čtení tiskových reklam. Kolik dalších možností propagace s podobnou délkou upoutání znáte?
Velké procento hráčů si dobrou hru nenechá samo pro sebe a podělí se o ni se svými přáteli (tzv. virální marketing). Až 90% hráčů, kteří obdrží odkaz na hru od svých přátel se jim pochlubí zpátky se svým skóre nebo úspěšností ve hře. V případě kvalitně a vhodně navržené hry se tak Vaše sdělení může šířit s nulovými náklady k dalším potenciálním zákazníkům.
Náklady na vývoj a distribuci reklamních her jsou v porovnání televizní reklamou nesrovnatelně nižší. Cena jednodušších reklamních her začíná už na několika desítkách tisíc korun. Za podobnou cenu si v televizi mnohdy nekoupíte ani prostor pro jeden spot. A to nemluvě o tom, že jej nějak musíte vyrobit...
Podle bostonské výzkumné společnosti Yankee Group by se mělo v advergamingovém průmyslu v roce 2009 otočit 312.2 milionu amerických dolarů (v roce 2004 to bylo 83.6 milionu).